One important characteristic that makes communities welcoming for immigrants in Canada is Access to Services and Supports for French-Speaking Immigrants by French
Speakers. For Francophone immigrants, having the ability to find services in French and the help they need is critical to making their settlement journey that much easier. According to Pathways 2 Prosperity's Welcoming Communities Toolkit, some key indicators of this are:
• Availability of French immigrant-serving agencies with a variety of services – in person
and/or online (e.g., needs assessment, information and orientation, employment-related
services)
• Availability of reliable information about French immigrant-serving organizations in the
community, the services they provide, and how to access them
• Level of knowledge of French immigrant-serving agencies in the community, the services
they provide, and how to access them
• Evidence of effectiveness of French immigrant-serving agencies in meeting French-speaking immigrants’ needs
• Availability of specialized services by French agencies to meet the needs of multi-barriered
groups (e.g., racialized women, youth, seniors, 2SLGBTQI+, refugees, immigrants with
disabilities)
• Availability of reliable information about specialized services by French agencies to meet
the needs of multi-barriered groups
• Evidence of effectiveness of specialized services by French agencies in meeting the needs of multi-barriered groups
• Availability of supports that facilitate the use of French immigrant services (e.g., childcare,
transportation, flexible service delivery options and timing)
• Perceptions of connections (formal and informal) between recent French-speaking immigrants, the more established French-speaking immigrant community, and the French-
speaking non-immigrant community
• Level of satisfaction with:
o the delivery and quality of services for French-speaking immigrants
o the delivery and quality of specialized services for multi-barriered French-speaking
immigrants
o interpersonal treatment from agency staff (e.g., courtesy and respect, experiences of interpersonal discrimination)
o connections (formal and informal) between recent French-speaking immigrants, the
more established French-speaking immigrant community, and the French-speaking non-immigrant community
Une caractéristique importante qui rend les communautés accueillantes pour les immigrants au Canada est l'accès aux services et au soutien pour les immigrants d'expression française par les francophones. Pour les immigrants francophones, avoir la possibilité de trouver des services en français et l’aide dont ils ont besoin est essentiel pour faciliter leur établissement. Selon la boîte à outils des communautés accueillantes de Pathways 2 Prosperity, certains indicateurs clés en sont les suivants :
• Disponibilité d'agences d'aide aux immigrants français offrant une variété de services – en personne et/ou en ligne (p. ex. évaluation des besoins, information et orientation, prestations de service)
• Disponibilité d'informations fiables sur les organismes d'aide aux immigrants français dans le communauté, les services qu’ils fournissent et comment y accéder
• Niveau de connaissance des organismes d'aide aux immigrants français dans la communauté, des services qu'ils fournissent et comment y accéder
• Preuve de l'efficacité des organismes d'aide aux immigrants français à répondre aux besoins des immigrants francophones.
• Disponibilité de services spécialisés par les agences françaises pour répondre aux besoins des multi-barrières groupes (p. ex. femmes racialisées, jeunes, personnes âgées, 2SLGBTQI+, réfugiés, immigrants avec handicapées)
• Disponibilité d'informations fiables sur les services spécialisés des agences françaises pour répondre les besoins des groupes multi-barrières
• Preuve de l'efficacité des services spécialisés des agences françaises pour répondre aux besoins des groupes multi-barrières
• Disponibilité de soutiens qui facilitent l'utilisation des services d'immigration français (ex. garde d'enfants, transport, options de prestation de services flexibles et calendrier)
• Perceptions des liens (formels et informels) entre les francophones récents immigrants, la communauté immigrante francophone la plus établie et les francophones. communauté non immigrante parlant
• Niveau de satisfaction concernant :
o la prestation et la qualité des services aux immigrants d'expression française
o la prestation et la qualité des services spécialisés pour les francophones multi-barrières les immigrants
o traitement interpersonnel de la part du personnel de l'agence (par exemple, courtoisie et respect, expériences de discrimination interpersonnelle)
o les liens (formels et informels) entre les immigrants francophones récents, les communauté immigrante francophone plus établie et la communauté francophone communauté non immigrante
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